organiczne pozycjonowanie

Jakie zmiany zaszły w SEO? Na co zwracać uwagę zabierając się za organiczne pozycjonowanie strony internetowej?

Czasy kiedy „mogłeś” napchać stronę internetową słowami kluczowymi
i była to jedyna rzecz, która liczyła się dla wyszukiwarki, już dawno minęły. I dobrze – taki system nie działał korzystnie dla użytkownika szukającego informacji. Wprowadzał chaos. Od długiego już czasu, dla Google liczą się treści i ich jakość. Czy w 2019 roku coś się zmieniło? I na co należy zwracać uwagę zabierając się za organiczne pozycjonowanie strony internetowej?

SEO prymus

SEO, czyli Search Engine Optimization i jego zasady zmieniają się w szybkim tempie. Technologia z dnia na dzień idzie do przodu, a Google stara się na bieżąco udoskonalać swoje algorytmy. Jak wspomniałem akapit wyżej – liczy się treść. W obecnym roku, jeszcze bardziej. Co to znaczy? Jak pewnie zauważyłeś, w internecie jest prawdziwy wysyp blogów i portali. Możesz znaleźć informacje prawie na każdy temat. Wartościowy content np. poradniki „jak wymienić przednią żarówkę w samochodzie” możesz wyszukać za jednym kliknięciem – jest ich wiele. No właśnie! Google wyszło z założenia, że owszem, dobrej jakości treści jest dużo, przez co tematy się powielają. Dlatego pisząc o czymś innowacyjnym, o czymś, czego w internecie jeszcze nie ma (nie rób takich dużych oczu!), czy jest mało informacji na ten temat – jesteś dla Google prymusem.

Link building – linkowanie zewnętrzne i wewnętrzne wciąż na duży +

Link building działa fantastycznie na organiczne pozycjonowanie strony internetowej. Linkowanie wewnętrzne – najlepiej sprawdza się kierując do stron na tym samym poziomie. Linkowanie zewnętrzne zaś, gdy witryny odsyłające posiadają wysoki współczynnik zaufania. Jeden taki odnośnik, jest bardziej wartościowy, niż kilka z serwisów słabej jakości. Gdzie szukać stron, które nas „podczepią”? Zacznij od witryn tematycznych, które linkują konkurencję. Istnieje duża szansa, że Ciebie również chętnie polecą. Pamiętaj, że Google zwraca uwagę nie tylko na jakość stron odsyłających. Buduj firmę godną zaufania. Dbaj o wysoki poziom swoich materiałów, treści, obsługę klienta. Google, to zauważy.

Voice Search i aktualizacje

Wiele wyszukiwań dokonywanych jest za pomocą voice search (wyszukiwanie głosowe). Google zaczęło zwracać uwagę na to, czy strony internetowe przystosowane są do tego typu zapytań. Wciąż bardzo istotnym czynnikiem jest szybkość strony i jej mobilność. Dbaj o to, by witryna była w pełni responsywna i nie zawierała „ciężkich” multimediów. Jeszcze jedna istotna czynność, o której wielu zapomina – aktualizuj swoje treści! Dlaczego? Pomijając oczywisty fakt, że mogą być już nieaktualne, Google bardzo przychylnie spogląda na powiew świeżości w artykułach.

Przebrnęliśmy przez wszystkie istotne zmiany w SEO na obecny rok. Dla tych, którzy wolą przyswajać wiedzę z obrazu wideo, zamieszczamy poniżej film – nasz kanał na YouTube – Agencja Reklamowa Greentiger. Subskrybuj i bądź na bieżąco ze światem marketingu i reklamy. Do usłyszenia!