SEO Copywriting – Skuteczne pozycjonowanie strony internetowej

seo copywriting

SEO copywriting (Search Engine Optimization copywriting), jest to technika pisania szczególnych tekstów na stronę internetową. Teksty te są odpowiednio zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarki internetowej (w przypadku Polski jest to wyszukiwarka Google, której używa aż 99% internautów) oraz czytelnika. Zawierają one słowa kluczowe (frazy SEO), które „przekonują” Google, do wysokiego umieszczania strony w wynikach wyszukiwania. Ważne jest, aby powiązać słowa kluczowe z tematyką strony oraz odpowiednio nasycić nimi tekst (niektórzy specjaliści uważają, że już 5% zagęszczenie fraz na treść jest wystarczające). Strony internetowe, które posiadają teksty oparte na zasadach SEO, mają zwiększony ruch generowany przez wyszukiwarkę, co za tym idzie – są umieszczane wyżej w wynikach wyszukiwania.

Najczęściej popełniane błędy SEO

  • Pusta sekcja meta-danych

Meta-tagi, opis strony, tytuł strony – zawsze uzupełniaj! To dodatkowe punkty do pozycjonowania Twojej witryny.

  • Key Word Stuffing, czyli upychanie słów kluczowych

Pamiętaj! Co za dużo to niezdrowo. Google nie lubi słów kluczowych, które są upychane na siłę. Wstawianie fraz SEO w nagłówki i sztuczne ich powielanie w tekście nie przyniesie nam korzyści, a wręcz przeciwnie.
Może ono Google i ukarać spadkiem pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Pisz dla czytelnika, nie dla Google!

  • CTRL+C / CTRL+V oraz multiplikacja treści

Nie, nie i jeszcze raz nie! Kopiowanie treści jest wrogiem pozycjonowania, do tego surowo zakazanym przez Google. Jeżeli prowadzisz sklep internetowy – pod żadnym pozorem nie kopiuj opisu produktu od producenta.
Ponadto, jeżeli posiadasz w sprzedaży ten sam produkt, różniący się np. kolorem, powinieneś stworzyć indywiudalny opis do każdego z nich.

  • Brak responsywnej strony internetowej

Ilość wejść na strony internetowe z urządzeń mobilnych wciąż rośnie! Jak podają statystyki producentów, obecnie jest ich prawie tyle samo co z komputerów stacjonarnych czy laptopów.
Warto zastanowić się nad Twoimi potencjalnymi i obecnymi klientami – jakimi urządzeniami się posługują? Jeżeli większość z nich podróżuje i najczęściej korzysta z telefonu, tabletu,  może to skutować niechęcią klientów lub całkowitą ich stratą. Ponadto pamiętaj, że Google dosypuje garść punktów SEO za responsywne strony !

  • Źle dobrane frazy SEO

Dobierz odpowiednie frazy SEO, aby to zrobić spytaj  klientów co wpisywali w okno wyszukiwarki i koniecznie skorzystaj z narzędzi Google Adwords.

Bez Google Analytics ani rusz!

Jak wiadomo działania wykonywane z opaską na oczach przynoszą marne efekty. Dzięki Google Analytics możesz śledzić ruch na swojej stronie internetowej, dowiedzieć się jakie frazy wpisywały osoby odwiedzające witrynę oraz zebrać wiele innych cennych informacji.