Co to jest wizerunek marki?

Jesteś konsumentem pewnych marek, produktów. Nie myślisz teraz o nich, ale gdy powiem Gilette,  w Twojej głowie zaczną piętrzyć się skojarzenia związane z marką.
Dla Gilette będzie to pewnie: niezawodna, goli gładko, nie zacina twarzy, nie podrażnia skóry. Wszystkie te skojarzenia, które pojawiły się w Twojej głowie to nic innego jak wizerunek marki.
Jest on nieodłącznym elementem firmy. Każde przedsiębiorstwo posiada swój wizerunek, czyli osobowość, dzięki której możesz się wybić na rynku bądź pogrążyć w jego otchłani. Od Ciebie jednak zależy, czy będziesz go świadomie kreował.

Wizerunek to dobre imię Twojej firmy, jej reputacja, którą należy starannie pielęgnować!

Na osobowość marki czy produktu składa się wiele czynników: nazwa, logo, slogan, opakowanie, cena, styl w jakim jest reklamowana/y.

Jak więc promować markę?

  • Pamiętaj, żeby każde ogłoszenie reklamowe było skrupulatnie przemyślane, ponieważ składa się ono na osobowość Twojej marki.
  • Reklamy, które przedstawiasz powinny konsekwentnie, krok po kroku, narzucać ten sam wizerunek.
  • Dbaj o wysoką jakość swoich reklam! Często warto nadać marce/produktowi jakość “premium”, szczególnie jest to istotne dla takich towarów jak samochody, telefony, papierosy, coś co widzą wszyscy, a sami posiadacze przyczyniają się do tworzenia wizerunku.
    Jeżeli zainwestujesz w tandetną reklamę stracisz, ponieważ wrażenie przeniesie się na sam produkt, a kto chce być postrzegany jako użytkownik tandetnych produktów?!

Osobowość marki to 90% tego co ona oferuje! Jak myślisz, dlaczego jedni wybierają Jacka Danielsa, drudzy Taylora, a jeszcze inni Johnniego Walkera? Wszyscy próbowali trzech płynów, aby porównać ich smak? Nie! Każda z tych marek posiada inny wizerunek. W rzeczywistości konsumenci wybierają markę i to co ona reprezentuje.

Dla przykładu, naukowcy z Wydziału Psychologii Uniwersytetu Kalifornijskiego przeprowadzili badanie na dwóch grupach osób. Wszystkim podali do spożycia wodę destylowaną i poprosili o opisanie smaku. Jednej grupie zasugerowano, że jest to woda destylowana, a drugiej, że jest to woda z kranu. Pierwsza grupa w większości stwierdziła, że jest ona bez smaku, natomiast osoby pijące “kranówę” przedstawiły smak wody jako ohydny! Tylko dlatego, że automatycznie skojarzyli podaną wodę z chlorem.

Dobry wizerunek marki jest kluczem do sukcesu. Dbaj i rozwijaj go stopniowo i konsekwentnie  Pamiętaj również, że budowanie wizerunku ma na celu tworzenie i utrzymywanie pozytywnych relacji z otoczeniem.

image_pdfimage_print
0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *