Najbardziej kontrowersyjne reklamy wszechczasów.

project runway

Najpierw myśl, potem działaj.

Ford Motor Co. nie zastosował się do tej powszechnie znanej zasady i w 2013 roku musiał przeprosić za serię skandalicznych reklam, które przedstawiały skrępowane i zakneblowane kobiety w bagażniku Forda. Na jednej z nich znalazł się nawet były premier Włoch Silvio Berlusconi, który z szerokim uśmiechem pokazywał znany wszystkim znak „peace”.

ford-motor

Zdjęcie: Ford Motor Co.

My nic nie sugerujemy.

W 2012 roku Bułgarskie wydanie 12 Magazine prowadził kampanię, w której występowały modelki stylizowane na ofiary przemocy. Magazyn otrzymał falę krytyki za rozpowszechnianie przemocy wobec kobiet.

12-magazine

Zdjęcie: 12 Magazine

STRONG4LIFE

Taką nazwę nosiła kampania przeciw otyłości dzieci, zrealizowana w Atlancie w 2012 roku. Akcji towarzyszyły plakaty, które krytykowano za piętnowanie otyłych dzieci.

strong4life

Zdjęcie: Strong4Life

Precz z nienawiścią, czyli kto z kim w ślinę leci.

Kampania reklamowa firmy United Colors of Benetton „UnHate” wywołała w 2011 roku spore zamieszanie, przy pomocy przerobionych zdjęć, na których widać całujących się światowych liderów.

Zdjęcie: Stefano Rellandini/REUTERS

Zdjęcie: Stefano Rellandini/REUTERS

Project Runaway

W Polsce emitowany jako „Projektanci”. Tim Gunn oraz Heidi Klum usytuowana w wytwornej kreacji na tronie, a pod nimi horda nagich modeli i modelek, tak telewizyjne show było promowane. W Los Angeles reklama została zdjęta ze względu na to, że zawierała „za dużo nagości”.

Zdjęcie: Courtesy of Lifetime

Zdjęcie: Courtesy of Lifetime

Polski akcent.

PETA – agencja broniąca praw zwierząt znana jest z kontrowersyjnych reklam, ale ta konretna, gdzie Joanna Krupa oświadcza, że woli paradować tak jak ją Pan Bóg stworzył zamiast nosić futra – niesmak i przesada.

Zdjęcie: PETA

Zdjęcie: PETA

Heinz – teraz wszystko połkniesz z łatwością.

Zdjęcie: Heinz

Zdjęcie: Heinz

Czarno na białym?

Dunkin’ Donuts, czyli sieć amerykańskich fast foodów sprzedających pączki, w 2013 roku stworzyła dość dziwną reklamę, gdzie w spocie telewizyjnym biała kobieta po zjedzeniu pączka stawała się czarna. Pytacie o przekaz? Chyba nikt do tej pory nie wie co firma miała na myśli.

Zdjęcie:  Dunkin' Donuts

Zdjęcie: Dunkin’ Donuts

Made in Bangladesh

Firma odzieżowa American Apparel lubi szokować (chociaż nie jestem pewien, czy jeszcze reklamy ociekające seksem nas w ogóle szokują), zwłaszcza zdjęciami półnagich młodych kobiet w dwuznacznych pozach. Tym razem firma stworzyła plakat, na którym widać modelkę topless, a wzdłuż jej piersi nadrukowany napis „Made in Bangladesh”. Nie chodziło tu bynajmniej o firmowe jeansy, a o samą modelkę, która urodziła się w Bangladeszu. Gdy miała 4 lata,  jej muzłumańscy rodzice emigrowali do Stanów Zjednoczonych. Plakat miał na celu pokazać, że American Apparel troszczy się o dobre warunki pracy.

Zdjęcie: American Apparel

Zdjęcie: American Apparel