Najbardziej kontrowersyjne reklamy wszechczasów.
Najpierw myśl, potem działaj.
Ford Motor Co. nie zastosował się do tej powszechnie znanej zasady i w 2013 roku musiał przeprosić za serię skandalicznych reklam, które przedstawiały skrępowane i zakneblowane kobiety w bagażniku Forda. Na jednej z nich znalazł się nawet były premier Włoch Silvio Berlusconi, który z szerokim uśmiechem pokazywał znany wszystkim znak „peace”.
My nic nie sugerujemy.
W 2012 roku Bułgarskie wydanie 12 Magazine prowadził kampanię, w której występowały modelki stylizowane na ofiary przemocy. Magazyn otrzymał falę krytyki za rozpowszechnianie przemocy wobec kobiet.
STRONG4LIFE
Taką nazwę nosiła kampania przeciw otyłości dzieci, zrealizowana w Atlancie w 2012 roku. Akcji towarzyszyły plakaty, które krytykowano za piętnowanie otyłych dzieci.
Precz z nienawiścią, czyli kto z kim w ślinę leci.
Kampania reklamowa firmy United Colors of Benetton „UnHate” wywołała w 2011 roku spore zamieszanie, przy pomocy przerobionych zdjęć, na których widać całujących się światowych liderów.
Project Runaway
W Polsce emitowany jako „Projektanci”. Tim Gunn oraz Heidi Klum usytuowana w wytwornej kreacji na tronie, a pod nimi horda nagich modeli i modelek, tak telewizyjne show było promowane. W Los Angeles reklama została zdjęta ze względu na to, że zawierała „za dużo nagości”.
Polski akcent.
PETA – agencja broniąca praw zwierząt znana jest z kontrowersyjnych reklam, ale ta konretna, gdzie Joanna Krupa oświadcza, że woli paradować tak jak ją Pan Bóg stworzył zamiast nosić futra – niesmak i przesada.
Heinz – teraz wszystko połkniesz z łatwością.
Czarno na białym?
Dunkin’ Donuts, czyli sieć amerykańskich fast foodów sprzedających pączki, w 2013 roku stworzyła dość dziwną reklamę, gdzie w spocie telewizyjnym biała kobieta po zjedzeniu pączka stawała się czarna. Pytacie o przekaz? Chyba nikt do tej pory nie wie co firma miała na myśli.
Made in Bangladesh
Firma odzieżowa American Apparel lubi szokować (chociaż nie jestem pewien, czy jeszcze reklamy ociekające seksem nas w ogóle szokują), zwłaszcza zdjęciami półnagich młodych kobiet w dwuznacznych pozach. Tym razem firma stworzyła plakat, na którym widać modelkę topless, a wzdłuż jej piersi nadrukowany napis „Made in Bangladesh”. Nie chodziło tu bynajmniej o firmowe jeansy, a o samą modelkę, która urodziła się w Bangladeszu. Gdy miała 4 lata, jej muzłumańscy rodzice emigrowali do Stanów Zjednoczonych. Plakat miał na celu pokazać, że American Apparel troszczy się o dobre warunki pracy.