• Facebook
+48 504 349 001
Agencja Reklamowa Warszawa - Agencja Kreatywna
  • Portfolio
  • Usługi
    • Branding – Rebranding
    • Projektowanie Graficzne
    • Tworzenie Stron WWW
    • Fotografia
    • Copywriting
  • Blog
  • Kontakt
  • pl Polish
    • en English
    • pl Polish
  • Menu Menu
Blog o Reklamie, Biznesie i Kulturze
Jesteś tutaj: Home1 / Blog o Reklamie, Biznesie i Kulturze2 / Wszystko3 / Reklama, Biznes, Kultura4 / Logo, zbędny dodatek czy ważny element firmy?

Logo, zbędny dodatek czy ważny element firmy?

Reklama, Biznes, Kultura
Untitled 1

Pytanie niby błahe, z pozoru może nawet retoryczne… ,,No oczywiście, że logo to integralna i ważna część wizerunku przedsiębiorstwa!” Gdyby jednak faktycznie było to takie oczywiste, nie czułbym potrzeby napisania tego krótkiego tekstu, który mam nadzieję, rozwieje wszelkie wątpliwości odnośnie postawionej tezy. Zanim drogi Przedsiębiorco przejdziemy do meritum, po krótce przedstawię, czym jest logo.

Logo, to znak graficzny firmy, który tworzą kształty i kolory. Odpowiednio dobrane oraz przedstawione mają wstępnie informować klienta o rodzaju działalności danego przedsiębiorstwa i wyodrębniać je na tle innych.

Duża część powstających małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce przywiązuje znikomą, bądź żadną wagę do identyfikacji wizualnej firmy. Wiele razy zdołałem usłyszeć „Syn tam machnął coś na komputerze, byleby było”, lub „No jakieś tam logo mam, nie myślałam o tym przy zakładaniu firmy, zresztą tyle pieniędzy za jakiś rysunek?!”, „Mam małą firmę, po co mi logo?!” czy „Takie narysowałem tymczasowe, później się zmieni”.

Drogi Przedsiębiorco, znak graficzny jest potrzebny każdej firmie , dobre logo pomaga w rozwoju działalności, pozyskiwaniu klientów, wyróżnia ją z tłumu i obrazuje profesjonalność firmy, budząc przy tym zaufanie wśród klientów. Rezygnując z logo, bądź posługując się znakiem „byleby jakiś był”, odejmujesz sobie punkty na starcie i możliwe, że grzebiesz sukces swojej firmy w tym właśnie momencie.

Badania dowodzą, że większość ludzi łatwiej zapamiętuje informacje skojarzone z daną grafiką. W nauce skutecznego zapamiętywania jest to jedna z przodujących metod nauczania. Chcąc zapamiętać np. ciąg liczb przypisujemy im „obrazki” tj.:

0 – jajko

4 – krzesło

8 – bałwan

3 – broda

9 – fotel bujany

6 – łyżeczka

Po czym układamy i obrazujemy sobie w myślach historię. „O poranku obudziłem się w bujanym fotelu. Przecierając oczy poszedłem do kuchni, gdzie własnym oczom nie wierząc zastałem bałwana siedzącego na krześle, dłubiącego łyżeczką w jaju ugotowanym na twardo. Niestety nikt nie dolepił mu dłoni, także większość tego jajka miał na swoją długiej białej brodzie.” Tym sposobem zapamiętaliśmy ciąg liczb 984603. Pokazuje to jak obrazki i wszelkiego rodzaju grafiki są w naszym życiu istotne, wpływają na nasze zmysły oraz skojarzenia.

Logo towarzyszy firmie zawsze i wszędzie, na różnego rodzaju materiałach reklamowych, tekstach, papierach, pieczątkach czy mailach. Jest swojego rodzaju twarzą firmy, na którą potencjalny klient, jako pierwsze zwracają uwagę przy kontakcie z przedsiębiorstwem, już wtedy wyrabiając sobie wstępną opinię.

Jeżeli chcesz zachować twarz (swoją i firmy) postaw na dobre logo, a klient Cię zapamięta.

27 sierpnia 2014/Autor Agencja Reklamowa Greentiger
Tagi: firma, identyfikacja wizualna, logo, projektowanie graficzne, projektowanie logo, wizerunek firmy, wizerunek marki
Doceń i poleć nas
  • Udostępnij Facebook
  • Udostępnij X
  • Share on WhatsApp
  • Udostępnij Pinterest
  • Udostępnij LinkedIn
  • Udostępnij Tumblr
  • Udostępnij Vk
  • Udostępnij Reddit
  • Wyślij e-mail
https://greentiger.pl/wp-content/uploads/2014/10/Untitled-1.jpg 1492 1600 Agencja Reklamowa Greentiger https://greentiger.pl/wp-content/uploads/2019/09/GT-logo-white-300x138.png Agencja Reklamowa Greentiger2014-08-27 12:59:522019-02-21 14:03:02Logo, zbędny dodatek czy ważny element firmy?
Artykuły, które również mogą się Tobie spodobać
rebrandingRebranding: Kiedy i Jak Odświeżyć Wizerunek Firmy, Aby Osiągnąć Sukces?
Untitled 2Reklama w sztuce i kulturze – wywiad z Jakubem Biegajem, dyrektorem naczelnym Teatru Syrena w Warszawie.
bizuteria logoLogo dla małej firmy: Czym się charakteryzuje i na co zwrócić uwagę?
psychologia koloruPsychologia koloru w reklamie: Jak dobór barw wpływa na decyzje zakupowe?
bruegel kingSztuka w reklamie, czy to się opłaca?
wordpress i strona internetowaTworzenie strony internetowej – WordPress vs. witryny zbudowane od podstaw: dokonaj właściwego wyboru dla swojej firmy
naming„Nazwij to inaczej!” Czyli jak wybrać nazwę dla swojej firmy.
hostJak wybrać dobry hosting dla strony internetowej?
Agencja Reklamowa Greentiger
Untitled 2Reklama w sztuce i kulturze – wywiad z Jakubem Biegajem, dyrektorem naczelnym...
Scroll to top

Strona używa ciasteczek - przeglądając witrynę zgadzasz się na warunki opisane w polityce prywatności oraz polityce ciasteczek

OKDowiedz się więcej

Cookie and Privacy Settings



How we use cookies

We may request cookies to be set on your device. We use cookies to let us know when you visit our websites, how you interact with us, to enrich your user experience, and to customize your relationship with our website.

Click on the different category headings to find out more. You can also change some of your preferences. Note that blocking some types of cookies may impact your experience on our websites and the services we are able to offer.

Essential Website Cookies

These cookies are strictly necessary to provide you with services available through our website and to use some of its features.

Because these cookies are strictly necessary to deliver the website, refusing them will have impact how our site functions. You always can block or delete cookies by changing your browser settings and force blocking all cookies on this website. But this will always prompt you to accept/refuse cookies when revisiting our site.

We fully respect if you want to refuse cookies but to avoid asking you again and again kindly allow us to store a cookie for that. You are free to opt out any time or opt in for other cookies to get a better experience. If you refuse cookies we will remove all set cookies in our domain.

We provide you with a list of stored cookies on your computer in our domain so you can check what we stored. Due to security reasons we are not able to show or modify cookies from other domains. You can check these in your browser security settings.

Other external services

We also use different external services like Google Webfonts, Google Maps, and external Video providers. Since these providers may collect personal data like your IP address we allow you to block them here. Please be aware that this might heavily reduce the functionality and appearance of our site. Changes will take effect once you reload the page.

Google Webfont Settings:

Google Map Settings:

Google reCaptcha Settings:

Vimeo and Youtube video embeds:

Privacy Policy

You can read about our cookies and privacy settings in detail on our Privacy Policy Page.

Cookies i Polityka Prywatności
Accept settingsHide notification only