facebook brand

Nowe logo Facebook – dlaczego?

W tym tygodniu Facebook przedstawił projekt nowego logo. Dlaczego? Gigant tłumaczy, że wynika to z potrzeby wyraźnego odróżnienia firmy matki (Facebook) od reszty jego podopiecznych (Instagram, WhatsApp). Chce jednocześnie zaznaczyć i uświadomić użytkownikom, kto stoi za aplikacjami, z których korzystają. Nowy znak graficzny będzie umieszczony na niektórych stronach programów:

logo facebook na instagram

Logo Facebooka na Instagramie


Logo Facebooka na WhatsApp

Logo Facebooka na WhatsApp

Facebook ma również nadzieję, że zaspokoi to osoby ze świata polityki oraz urzędy regulacyjne i uniknie w ten sposób rozpadu spółki – od jakiegoś czasu trwały debaty nad ograniczeniem wpływów Zuckerberga.

Nowe vs. Stare logo Facebooka

Nowe logo Facebooka zaczęło pojawiać się już dużo wcześniej – zauważyła to oczywiście nasza ulubienica, Jane Manchun Wong. Gigant stopniowo testował i wprowadzał zmiany już od czerwca, a ich intensywność zwiększył w sierpniu.
Jakie są różnice pomiędzy nowym logo a starym? Zmieniło się w zasadzie wszystko – od kolorystyki, która będzie dostosowana odpowiednio do konkretnej aplikacji, po sam krój fontu. Jako duża marka, Facebook może pozwolić sobie na całkowitą zmianę logo. Posiada na to środki oraz zasięg. Jednak, czy wypłynie z tego korzyść? Dlaczego rezygnować z tak bardzo zakorzenionego już w świadomości użytkowników dotychczasowego logo? Moim zdaniem spełniało ono swoją funkcję. Nie widzę sensu w zmienianiu czegoś, co dobrze funkcjonuje. Bardziej trafnym wyborem byłby subtelny lifting (patrz ostatni rebranding IKEA), poprzez zmniejszenie grubości fontu/zwiększenie światła pomiędzy literami, przez co stałoby się bardziej czytelne.

Co sądzicie o zmianach wprowadzonych przez Facebook? Koniecznie podzielcie się spostrzeżeniami w komentarzach!