Facebook News
Duża nowość tj.Facebook Dating nie zdążyła jeszcze dotrzeć do nas zza oceanu, a niebieski gigant przedstawia i testuje już kolejną – Facebook News. Jest to dedykowana przestrzeń w portalu, gdzie znajdziemy najnowsze publikacje od największych wydawców (na tę chwilę m.in. The Wall Street Journal, USA Today oraz BuzzFeed). Zakładka z wiadomościami będzie prowadzona przez specjalnie stworzony zespół edytorski, a jego forma podobna do aplikacji z newsami od Apple. Niebieski gigant dodaje, że powołany zespół edytorów, będzie całkowicie niezależny od firmy. Wyświetlane informacje będzie można spersonalizować zaznaczając, którymi treściami, czy wydawcami nie jesteśmy zainteresowani. Facebook News będzie posiadał również podstawowe kategorie: biznes, rozrywka, nauka i technologia, zdrowie oraz sport. Na tę chwilę Facebook wciąż testuje swój nowy dodatek i nie chce zdradzić ilu konkretnie wydawców będzie uczestniczyło w udostępnianiu treści. Na bieżąco jednak dodawani są nowi.
Publikuj na Facebooku – zostań wydawcą w Facebook News
Co zrobić, żeby zostać wydawcą dla portalu? W pierwszej kolejności należy zarejestrować się przez system Facebooka jako strona z wiadomościami (rejestracja jako wydawca), dalej postępować zgodnie z instrukcjami zawartym tutaj – poradniki dostępne są w języku polskim. Oczywiście, to nie wystarczy do pozytywnego rozpatrzenia wniosku. Strona powinna posiadać również „odpowiednio duże” zasięgi oraz nie publikować materiałów niezgodnych z regulaminem Facebooka, np. treści zawierających mowę nienawiści, czy nieprawdziwych informacji.
Więcej informacji o Facebook News znajdziecie na oficjalnym blogu niebieskiego giganta. Dajcie znać co sądzicie o nadchodzącej funkcji portalu. Kolejny zbędny dodatek, czy wygoda przeglądania informacji w jednym miejscu? I czy Facebook, tak jak twierdzi, nie będzie ingerował w decyzje edytorów o publikowanych treściach? Historia już nieraz pokazała, że portal nie liczył się ze swoimi wcześniej składanymi obietnicami wobec wydawców.