algorytm instagramu 2018

Już od bieżącego miesiąca algorytm Instagramu ulegnie dużym zmianom. Niektóre z nich już teraz są odczuwalne.
O co chodzi? I jak wygląda to w praktyce? Poniżej znajdziesz listę modyfikacji, tych pewnych oraz tych domniemanych.
Po przeczytaniu artykułu będziesz wiedział jak uchronić się przed spadkami zasięgów, jak poprawić widoczność postów, czy jak zwiększyć zaangażowanie fanów.

Algorytm Instagramu – konto, zasięg, edycja

  • biznesowe konto na Instagramie – prowadzisz firmę na „zwykłym” koncie? Szybko musisz, to zmienić!
    Podobno przejście na konto biznesowe poprawia widoczność Twoich treści. Dodatkowym atutem jest możliwość przeglądania szczegółowych statystyk profilu,
  • spadek zasięgu postów – Twoje posty na Instagramie docierają do mniejszej liczby Twoich obserwatorów?
    Nic dziwnego. Po opublikowaniu zdjęcia Instagram najpierw bada jego wartość. Post pokazywany jest jedynie 10% Twoich fanów. Jeżeli przypadnie im do gustu czyt. pojawią się polubienia i komentarze – wówczas, jest on wyświetlany pozostałym 90%.
    Instagram wytoczył również nowe działa przeciwko botom. Wszystkie komentarze typu „Super!”, „Fajna fota!” nie będą liczone jako większe zaangażowanie na profilu. Jest to również wskazówka dla osób, które okraszają w ten sposób zdjęcia. Jak tego uniknąć? Wystarczy umieszczać komentarze dłuższe niż 4 słowa,
  • Twoje zaangażowanie – odpowiadanie na komentarze leży w dobrym guście, ale czy tylko? Co się stanie jeżeli
    je pominiesz? Zasięg postu może zacząć powoli spadać i to już, UWAGA! od 60 minut bezczynności względem opublikowanego komentarza!
  • edycja opublikowanego postu – chcesz coś zmienić w opublikowanym już poście? Usunąć go i dodać ponownie?
    Musisz liczyć się z tym, że przez pierwsze 24h, takie działania znacząco zmniejszą jego zasięg. Dotyczy, to również edycji opisu zdjęcia, czy hashtagów,
  • instastories – nie od dziś wiadomo, że Instagram / Facebook, wprowadzając nowe narzędzia na swoje platformy, promuje ich używanie przy pomocy zasięgów. Instastories nowością już nie są. Jednak konta, które regularnie z nich korzystają wyświetlają się jako pierwsze.

Hashtagi i opisy

  • powtarzające się hashtagi – na Instagramie możesz dostać bana. I to takiego, o którym nawet nie masz pojęcia! Shadowban, bardzo szybko ukróci Twoje zasięgi. Otrzymać mogą go również osoby, które są przekonane, że nie robią nic zakazanego. Jakie są sposoby na uniknięcie Shadowbana? Przede wszystkim nie powielaj tych samych hashtagów pod każdym postem – możesz zostać potraktowany jako bot i tym samym zaliczony do spamu,
  • hashtagi w komentarzach – tę praktykę możemy już zaniechać. Do tej pory, umieszczenie hashtagu pod zdjęciem, skutkowało jego wyświetlaniem w wynikach wyszukiwania,
  • ilość hashtagów – jakość zdecydowanie ma znaczenie. Pod postem możemy dodać do 30 hashtagów, ale czy warto? Statystyki pokazują, że fotografie z 5 starannie wybranymi hashtagami radzą sobie zdecydowanie lepiej. Dzięki tej praktyce zwiększysz zasięgi oraz nie zostaniesz potraktowany jako spam, który jest równoznaczny z otrzymaniem shadowbana.

Oprócz zmian w algorytmie, Instagram wprowadził nową funkcję – obserwowanie hashtagów. Podobno konta korzystające z tej wdzięcznej opcji mają być premiowane. Warto również wspomnieć o tym, czym jest lista zakazanych hastagów lub lista zbanowanych hashtagów. Funkcjonuje ona od dawna i jest systematycznie uzupełniana.
Które hashtagi omijać szerokim łukiem? Aktualną listę możecie zobaczyć klikając tutaj. Więcej informacji znajdziecie
na oficjalnej stronie pomocy Instagram.

1 komentuj

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *