Google Analytics – darmowa statystyka dla Twojej firmy cz.2
Jakie dane dostarcza Google Analytics? Jak je prawidłowo zinterpretować?
Zanim zaczniesz czytać dalej, upewnij się, że zapoznałeś się z pierwszą częścią artykułu.
Google Analytics to potężne narzędzie, które dostarcza ogromną ilość danych. Przy ich interpetacji musisz być kreatywny. Od Ciebie zależy jakie informacje ze sobą połączysz i jakie wnioski wyciągniesz.
Kto odwiedza Twoją witrynę?
W Google Analytics możesz sprawdzić szczegółowe dane dotyczące odwiedzających Twój portal:
– skąd pochodzą odwiedzający (Odbiorcy >> Dane geograficzne >> Lokalizacja)
– język, którym posługują się użytkownicy Twojej witryny (Odbiorcy >> Dane geograficzne >> Język)
– z jakich urządzeń korzystają (Odbiorcy >> Ruch Mobilny >> Ogółem), zakładka przedstawia ilość wejść z poziomu urządzeń typu komputer, telefon oraz tablet. Jeżeli zależy Ci na szczegółowych informacjach odnośnie modelu urządzenia, znajdziesz je klikając (Odbiorcy >>
Ruch Mobilny >> Urządzenia)
– wiek oraz płeć odwiedzających (Odbiorcy >> Dane Demogradiczne). UWAGA Jeżeli pojawiła się informacja „Brak danych dla tego widoku„, musisz ręcznie włączyć opcję zbierania danych demograficznych przez Google Analytics. Zrobisz to klikając Administracja (u góry dowolnej strony) >> w kolumnie Usługa kliknij Ustawienia usługi >> Włącz funkcje reklamodawcy displayowego.
Czy moi użytkownicy do mnie wracają? Ilu zdobywam nowych użytkowników? Jak znajdują moją witrynę?
– w zakładce Odbiorcy >>Zachowanie >> Nowi a powracający możesz dowiedzieć się ile nowych osób odwiedza Twoją witrynę (jeżeli użytkownik skasuje pliki cookies liczony jest jako nowa osoba) oraz ilu posiadasz stałych odbiorców.
– klikając Pozyskiwanie >> Cały Ruch >> Kanały sprawdzisz skąd odbiorcy do Ciebie trafiają. Dostępne jest pięć kategorii: Organic Search (wejścia na stronę za pomocą wyszukiwarki), Social (wejścia na stronę z portali społecznościowych), Refferal (strony internetowe, które posiadają linki odsyłające do Twojej witryny), Paid Search (wejścia opłacone), Direct (bezspośrednie wejścia na Twoją witrynę).
Klikając na wybraną kategorię otrzymasz szczegółowe dane dotyczące każdej z nich.
Sklej wszystko w całość!
Już wiesz gdzie i czego szukać. Wykorzystaj to na swoją korzyść! Wyciągaj wnioski! Google Analytics dostarcza szczegółowych danych. Teraz, wiedząc jak je odczytać możesz usprawnić działanie swojego serwisu, bądź wspierać się nimi podczas kampanii reklamowych. Znasz swoich odbiorców, wiesz co ich przyciąga. Możesz dowiedzieć się jak częstotliwość publikowania nowych materiałów wpływa
na jakość ruchu. Chcesz rozpocząć kampanię reklamową na Facebooku, ale nie wiesz do kogo i gdzie ją adresować?
Iformacje odnośnie wieku, płci i miast pomogą dobrze targetować Twoje reklamy.
Pamiętaj! Bądź kreatywny, a Google Analytics pomoże Ci usprawnić i wykorzystać cały potencjał Twojej strony internetowej.